poniedziałek, 9 marca 2015

Co mi szkodzi, czego unikam.

Hej,
Dziś troszkę o moim zdrowiu,  nie jest ono doskonałe- niestety. Mam pewne ograniczenia związane z dietą ale jest w tym paradoksalnie plus, moje jelita nie tolerują białej mąki a co za tym idzie żadnych  potraw które ją zawierają. Musze uważać na orzechy, produkty które mają je w składzie i kilka innych rzeczy.
Jest to zespół jelita drażliwego (Irritable Bowel Syndrome, w skrócie IBS)   opis medyczny.
Objawia się na wiele różnych sposobów, np. ciągłe 'bulgotanie' w brzuchu , boleści, biegunka, zaparcia, wzdęcia i wiele innych. Oczywiście nie każdy kto ma wzdęcia i bóle ma IBS , może je stwierdzić lekarz poprzez badanie i specjalny wywiad .
Tego się nie wyleczy można zaleczyć, zniwelować objawy stosując zalecenia lekarza.
Szczerze mówiąc, od dawna nie miałam po ważniejszych dolegliwości odkąd unikam całkowicie produktów z biała mąką :-)
Unikam tych produktów, i wcale za nimi nie tęsknie, ułatwia mi to życie.

Pamiętaj by samemu nie stawiać sobie diagnozy, bo masz jeden objaw lub wydaje Ci się "tak to na pewno przez to, mam ta chorobę" , gdy czujesz sie źle i to się powtarza skonsultuj się z lekarzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz