wtorek, 20 października 2015

Cardio-mity odchudzania.

Utarło się ze jeśli chcesz schudnąć musisz ćwiczyć cardio.
Co to w ogóle jest cardio?- utrzymanie umiarkowanej intensywności ćwiczeń przez dłuższy czas nie przekraczając około 60% maksymalnego tętna. 

Z prostej matematyki wynika aby schudnąć potrzebujesz ujemnego bilansu kalorycznego. Możesz go wytworzyć za pomocą diety lub/ i większej aktywności fizycznej.
Niestety to nie takie proste.  Ludzki organizm tak prosto nie działa.
Wprowadzając trening o średniej intensywności-cardio, zauważysz zmiany jednak głównie za sprawą obniżenia poziomu wody w organizmie.
Widzisz zmiany więc zaczynasz biegać, jeździć na rowerze, pływać , zwiększasz bilans ujemny i co?
I w pewnym momencie wykonujesz kilka godzin cardio dziennie.
Tymczasem ciało zamiast być bardziej jędrne jest miękkie i obwisłe.
Dlaczego?
Organizm ludzki przyzwyczaja się do podaży kalorii i zamiast spalać , zaczyna oszczędzać.
Taki trening na swój czas i miejsce, jednak jeśli chcesz schudnąć wprowadź do swojego planu trening siłowy oraz interwały. Taki trening przeplatany daje dobre efekty.
Istnieją określone sytuacje, kiedy trening cardio jest szkodliwy dla Twoich osiągów, pozostałych treningów oraz składu ciała. Jest to kwestia indywidualna i konsultowana z trenerem.
Tak więc żelastwo w dłoń i do dzieła :)

Wszelkie wnioski i spostrzeżenia są oparte na własnych doświadczeniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz