Dieta tłuszczowa.

LCHF -LOW CRAB HIGH FAT. Tak brzmi pełna anglojęzyczna nazwa.  W polskim środowisku nazywana CKD-CYKLICZNA  DIETA KETOGENICZNA.
O co w niej chodzi? Na czym polega?
Głównym założeniem jest ograniczenie węglowodanów do minimum 20-30g dziennie. Spożywanie dużej ilości tłuszczy oraz białka w ilości około 2g na kilogram masy ciała.
Kluczowy mechanizm który pozwala zrozumieć działanie diety to ketoza.
Ketoza jest to przestawienie się organizmu z metabolizmu węglowodanów na metabolizm tłuszczów. Przez co organizm pozyskuje niezbędną energię do funkcjonowania spalając tkankę tłuszczową.
Jest to dieta głównie dla osób które mają problemy z pozbyciem się resztek tłuszczu zalegającego.
W diecie tłuszczowej zaleca się spożywanie tłuszczy nasyconych, żywienie musi być dobrze zaplanowane ponieważ trzeba uważać na tłuszcze omega 6 i 9.
Jest to bardzo restrykcyjna dieta często łączona z dieta rotacyjna.
W diecie rotacyjnej dni ze spożyciem wysokiej ilości tłuszczów i białka a niskim węglowodanów, przeplatają się z dniami w których spożywa się duże ilości węgli i białka a niską tłuszczy. Stosuje się tak zwane ładowania mniej więcej co 14 dni -w zależności od poziomu tkanki tłuszczowej.
W trakcie diety tłuszczowej trzeba również uważać na zażywane suplementy. Trzeba sprawdzać czy maja w składzie węglowodany.
Najczęściej zażywane to :
-izolat serwatki,
-kreatyna (kapsułki/tabletki)
-błonnik
-BCAA.
Suplementacja jest ważna i należy ją odpowiednio dobrać.
Dieta ta nie jest łatwa trzeba się trzymać restrekcyjnych zasad, nie należy od razu samemu układać planu . Jeżeli chcesz zacząć odchudzanie, zacznij od racjonalnego jedzenia, ujemnego bilansu kalorycznego, i ćwiczeń fizycznych. 

Nie rzucaj się na taką restrykcyjną  dietę bo pi pierwsze szybko się zniechęcisz ograniczeniami, po drugie możesz zrobić sobie dużą krzywdę.
Pamiętaj nim zaczniesz co kolwiek robić poszukaj informacji bądź zapytaj doświadczonych trenerów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nic na siłę

Gorzka czekolada

Etap pierwszy.